neljapäev, 23. oktoober 2008

Kelle pilt on sinu blogis?



Jäi mulle täna silma dukelupuse kirjatöö.
Pildivargus on siis seekord teemaks. Kas kõik pildid, mis internetti üles riputatud, on igaühe omad ja vabalt kasutada? Paljusid blogisid kaunistavad pildid, mille juures on viide autorile. Samuti leiab viiteta pilte. Kas sel juhul peaks eeldama, et blogipidaja ise on need pildid teinud või omab nende avaldamise õigusi? Kas siis, kui ma pean blogi oma lõbuks, võib vabalt kasutada teiste loomingut? Kas teiste blogide kopeerimine oleks sama lubatav?
Eriti imelik tunne hakkab mul siis, kui ühelt poolt nõuab blogi autor tungivalt oma autoriõiguste austamist, teisalt aga kasutab võõraid pilte allikale viitamata.
Olen blogimaailmas suht uueke või siis piisavalt kaua oma nurgas kükitanud, nüüd ma siis ei teagi, kas selles osas on olemas mingid kirjutamata reeglid või eetilised normid. Kas on? Oskab ehk keegi lihtsameelset aidata?

3 kommentaari:

Unknown ütles ...

Muidugi peab võõrale pildile viite panema. Kui autori nime ei tea siis vähemalt link sinna kust sa selle pildi said. Autorit tuleb austada!
Pole me siin väikses Eestis midagi nii puutumatud, a'la kes see ikka teada saab, et loata pilti kasutasin vms. Tean juhtumeid kus autor on oma loomingule kogemata peale sattunud ja väga kurjaks saanud. Õnneks hoiatusest asi kaugemale pole läinud.

Edu!
http://vilps.com/blog/

Herezia ütles ...

Hea, et üks inimenegi nii arvab.

Kaamos ütles ...

Ainuke reegel on vist lihtsalt viisakus. Võibolla on ka kirjutatud seadusi ning selleks, et mitte teadmatusest eksida olen näiteks ise ainult oma pilte kasutanud (üks pilt on tütrelt, aga selle mainisin ka ära).
Südametunnistuse asi. Mõnel on, mõnel pole..

Blog.tr.ee